Lineære aktuatorer

LA37

Ekstremt kraftfull lineær aktuator som gir pålitelig i bevegelse også under svært tøffe forhold. Leveres med LINAK integrert styring (IC) og er ideell for tøffe forhold utendørs.

LA37

Tøffe forhold krever like tøffe aktuatorløsninger. Aktuator LA37 er spesielt utviklet for tunge maskiner og tøffe forhold, der det er behov for høy løftekapasitet og holdekraft.

LA37 innebærer velkjent kvalitet fra LINAK, og du er garantert et vedlikeholdsfritt produkt med lang levetid.

  • Maks. kraft: 15 000 N
  • Maks. hastighet: 3,5 mm/s
  • Valgmuligheter: Svingtappmontering

LA37 er tilgjengelig med alle IC alternativer; IC Basic, IC Advanced, Can Bus, LINbus, Modbus og Parallel.

Lær mer om IC – Integrert styring.

LA37 LA36 og LA35 MODBUS datablad

Se databladet som nettbrosjyre eller last ned PDF.

LA37 datablad

Se databladet som nettbrosjyre eller last ned PDF.

LA37 aktuator brukerhåndbok

Denne brukerhåndboken forteller deg hvordan du installerer, bruker og vedlikeholder LINAK aktuator LA37.

Brosjyrer

 

Fokus på konstruksjon

Når det gjelder ytelse under vanskelige og tøffe forhold, så takler LINAK aktuatorer slike omgivelser, også når de brukes i tunge annleggsmaskiner.

Fokus på solsporing

Produktkatalog som gir en oversikt over utvalget av solcelleprodukter fra LINAK - designet med tanke på alle mulige utfordringer.

Move for the future

Lær mer om bevegelse i fremtiden med IC aktuatorer.

TECHLINE produktoversikt

Oppdag det store utvalget av robuste og kraftige TECHLINE produkter. Bygget for å vare, for hardt arbeid og for tøffe forhold.

CAN bus - Hvordan du ser hvilken CAN bus-versjon du bruker

Hos LINAK® har vi i dag aktuatorer med to forskjellige versjoner av CAN bus programvare - v1.x eller v3.x.

Bestem aktuatorens versjon med LINAK BusLink programvare
Koble aktuatoren til programvaren BusLink for å sjekke riktig programvareversjon. Når aktuatoren er tilkoblet, kan du finne fanen "Tilkoblingsinformasjon". I eksempelet nedenfor har aktuator LA36 CAN bus versjon 3.0.

Du finner mer informasjon i kapitlet BusLink servicegrensesnitt i CAN bus brukerhåndbok.

BusLink versjon 3.0
 
 

Hva er forskjellen mellom versjon 1.x og versjon 3.x?
CAN bus v3.0 har flere nye funksjonaliteter - som f.eks. maskinvareadressering, dynamisk hastighetsjustering, kommandoer for myk start/stopp samt forbedret kompatibilitet (125 kbps, 250 kbps, 500 kbps og Autobaud).
Vi gjør oppmerksom på at myk start/stopp nå må defineres i CAN bus-kommandoen (gjelder versjon 3.x). Innstillingen 0 vil ikke føre til "ramping". Dersom den innstilles på 251, vil den bruke aktuatorens forhånsdefinerte fabrikkinnstillinger. Alle tall mellom 0 og 251 vil innstille "rampingtiden".

Det finnes mer informasjon i kapitlet Kommunikasjon i CAN bus brukerhåndbok.

BusLink hurtigveiledning
Du finner en veiledning for bruk av BusLink-programmet til din aktuator ved å klikke på BusLink-ikonet.
BusLink-logo

System med parallelle IC aktuatorer - Hvordan tilføye, fjerne, skifte ut en aktuator

Hvordan tilføye, fjerne, skifte ut en aktuator i ditt system med parallelle IC™ aktutatorer.

Slik tilføyer eller fjerner du en aktuator:

  1. Koble alle aktuatorer til BusLink for å konfigurere antallet aktuatorer i ditt parallellsystem
  2. Før du kjører systemet skal du la det initialisere seg selv

Slik skifter du ut en aktuator:

  1. Slå av strømmen til systemet, og skift ut aktuatoren
  2. Slå på strømmen, og den nye aktuatoren vil automatisk gå til samme posisjon som de andre aktuatorene

Dersom du ønsker mer informasjon om initialisering av ditt IC parallellsystem, kan du besøke nettsiden Hvordan du initialiserer ditt system med parallelle IC™ aktuatorer.

System med parallelle IC aktuatorer - Hvordan initialisere systemet

Hvordan du initialiserer ditt system med parallelle IC™ aktuatorer.

Systemet kan initialiseres på to måter: 

  1. La systemet initialisere seg selv via Gjenvinning-modus, der aktuatorene automatisk slås av og på og kjøres i trinn på 2000 ms over en full slaglengde
  2. Du kan initialisere systemet manuelt ved å bruke BusLink programvare. Bare aktuatoren i posisjon "tapt" må initialiseres ved å kjøre aktuatoren til det mekaniske endestoppet i én retning

Dersom du ønsker informasjon om feilsøking i ditt IC parallellsystem, kan du besøke nettsiden Hvordan du feilsøker i ditt system med parallelle IC™ aktuatorer.

Parallelt IC aktuatorsystem - Hvordan feilsøke i systemet

Hvordan du feilsøker i ditt system med parallelle IC™ aktuatorer.

Dersom en aktuator har kommet ut av posisjon, vil parallellsystemet gå over i Gjenoppretting-modus og initialisere seg selv. Dersom systemet ikke kan kjøres i Gjenoppretting-modus, kan du utføre denne feilsøkingsprosedyren:

  1. Sjekk kablene, strømforsyningen og kommunikasjonssignalene mellom aktuatorene
  2. Koble hver enkelt aktuator til BusLink programvare, og se på feilkodene for å finne ut hvilken aktuator som er årsak til at systemet stanset

Dersom feilkoden viser overstrøm, skal systemet omstartes ved å kjøre det i motsatt retning.

Dersom disse feilkodene vises, må aktuatoren skiftes ut: Feil ved H-bro, feil ved Switch Mode Power Supply eller feil ved Hall-sensor.

Har du fremdeles problemer? Kontakt din lokale leverandør for LINAK®.

Dersom du ønsker informasjon om initialisering av ditt system med parallelle IC aktuatorer, kan du besøke nettsiden Hvordan du initialiserer ditt system med parallelle IC™ aktuatorer.

 

Har du spørsmål om elektrisk aktuatorteknologi?

- Teamet vårt er klar til å hjelpe deg med teknisk informasjon, oppstart av prosjekter og mye annet.

Abonner på nyheter fra LINAK

Hold deg oppdatert om hvordan aktuatorteknologi følger tidens megatrender og møter morgendagens globale utfordringer.