Red Dot Design Award til LINAK virtuelt showroom
LINAK® og den digitale designpartneren Cadpeople samarbeidet om å skape et immersivt virtuelt showroom som har blitt tildelt Red Dot Award i kategorien «Brands & Communication Design» under «Digital Solutions».
Red Dot Design Award er en av verdens største designkonkurranser, og prisen ble utdelt første gang for over 60 år siden. Hvert år utpeker Red Dot-juryen det mest fremragende designet innen sin kategori med tanke på innovasjon, funksjonalitet og estetikk. LINAK er stolte over å bli tildelt denne prisen sammen med Cadpeople, som en anerkjennelse av konseptet og prosjektdesignet – i tillegg til teamsamarbeidet bak prosessen.
Fra hverdagshelt til festens midtpunkt
LINAK har opplevd utfordringen med å vise frem sine uunnværlige, men av og til usynlige produkter. Elektriske aktuatorer er viktige for å skape bevegelse og styrke funksjonaliteter som forbedrer menneskers liv, men de er ofte skjult i sluttproduktet.
Hovedmålet med prosjektet var å utvikle et innovativt og visuelt fengslende konsept som ikke bare viste den brede konteksten og innvirkningen av LINAK elektriske aktuatorer, men som også viste den virkelige kundeverdien av disse skjulte produktene.
Det prisvinnende resultatet er et virtuelt showroom som forteller historien til LINAK produkter ved å visualisere dem i relevante 3D-miljøer integrert i en rekke produkter.

Målet med løsningen vår var ikke bare å vise kundene produktene våre, men å engasjere dem og vise hvordan vår tilnærming og systemtenkning kan hjelpe dem med å designe og bygge bedre produkter.
I et engasjerende digitalt showroom er produktene plassert i front og sentrum for å demonstrere disse hverdagsheltenes funksjonalitet, fleksibilitet og kundeverdi.
Kraften i partnerskap
Cadpeople er naturligvis også glade for denne prisen fra den internasjonalt anerkjente Red Dot Design Competition. Det nye utstillingslokalet forsterker omdømmet til LINAK som en innovativ bransjeleder. Det viser selskapets engasjement for å forbedre menneskers liv gjennom bevegelse og kan betraktes som et bevis på et vellykket og kreativt partnerskap.

Det er motiverende å se hvilken forskjell vi kan utgjøre for kundene våre ved å tilby en løsning som gjør det mulig for oss å hjelpe dem gjennom hele verdikjeden til produktene deres.