Etiske retningslinjer
Åpenhet og ærlighet er kjerneverdier hos LINAK®. Vår etikkhåndbok setter standarden for hvordan medarbeidere hos LINAK samhandler med kunder, partnere, kolleger og lokalsamfunnet. Kort fortalt beskriver den de etiske retningslinjene for hvordan vi skal opptre.
Den gir en oversikt over hvordan ansatte hos LINAK skal opptre og treffe beslutninger som er i samsvar med vår bedriftskultur. Alle ansatte hos LINAK forventes å overholde våre etiske retningslinjer.
Forretningsetikk hos LINAK
- Ingen bestikkelser eller smørepenger
Ikke gi, tilby eller ta imot betaling for å oppnå en fordel. - Gaver og donasjoner
Aksepter kun små, rimelige gaver som gjenspeiler vanlig gjestfrihet. Vi donerer bare penger til veldedighet, ikke for å påvirke beslutninger. - Unngå interessekonflikter
Ikke gi urettferdige fordeler til personer du har nær tilknytning til, eller til selskaper der du har økonomiske interesser. - Ingen feilinformasjon eller juksing
Ikke forfalsk registre og delta ikke i svindel. - Rettferdig konkurranse
Konkurrer på en rettferdig måte og unngå ulovlige eller uetiske avtaler. - Respekter personvern og databeskyttelse
Beskytt personopplysninger og del dem med andre bare når det er absolutt nødvendig og/eller påkrevd ved lov. - Ikke tyveri, underslag eller svindel
Ikke misbruk selskapets midler eller eiendom. - Respekter immaterielle rettigheter og konfidensialitet
Beskytt immaterielle rettigheter og konfidensiell informasjon om LINAK og våre kunder.