Bedre omsorg gjennom et tryggere arbeidsmiljø

I USA rapporteres hvert år 200.000 arbeidsrelaterte skader blant sykepleiere og omsorgspersoner. Halvparten av dem er relatert til dårlig ergonomi og farlig løft eller støtte av pasienter. Denne tendensen er global og ekstremt kostbar. Det er imidlertid måter å forbedre - ta vare på sykepleierne!

Produktnyhet:  10. august 2018
Better care through a safer work environment

Ifølge US Bureau of Labor Statistics har helsevesenet i USA gått forbi produksjon og bygging som den mest farlige arbeidsformen. Faktisk har den en skaderate på dobbelt så mye som gjennomsnittet av alle private næringsjobber kombinert. Bildet i Europa er nesten identisk. Ifølge EU er arbeidsrelatert ulykkesgrad blant profesjonelle omsorgspersoner 34% over gjennomsnittet.

Minst halvparten av disse skader er forårsaket av dårlig fysisk arbeidsmiljø. For mange usikre løft av pasienter og generell mangel på fokus på ergonomi er årsakene til de fleste rapporterte hendelser.

Sykehusene inkluderer pasientløftere i vilkår på arbeidsplassen
Den viktigste måten å bringe antall dyre skader ned, er å håndheve en god sikkerhetspolicy på arbeidsplassen og å få passende utstyr tilgjengelig for å hjelpe omsorgspersonalet. Ved å bruke for eksempel en moderne pasientløfter vil det utvilsomt bidra til å redusere antall hendelser.

Mange sykehus rundt om i verden implementerer nye arbeidsplassprogrammer * oppfordrer personalet til å bruke det nødvendige utstyret for å unngå belastninger, forstuinger og andre skader på ledd, muskler eller sener. Dette har vist seg å ikke bare forbedre pasientens komfort og ta vare på helsepersonell - det har også hjulpet sykehus med å spare penger.

Bedre ergonomi og sikkerhet er pengesparende
Byrået US Bureau of Labor Statistics har anslått at kompensasjonskostnader for skadet omsorgspersonell i USA utgjør 1 milliard USD årlig. Helsevesenet har selvsagt en interesse i å minimere denne kostnaden.

Det er et velkjent faktum at LINAK lager noen av de kraftigste og brukervennlige elektriske aktuatorsystemene for pasientløftere på markedet. Fra mange års erfaring vet vi hvordan vi skal bidra til å fremme sikkerheten for både brukere og omsorgspersoner. Vi er fast bestemt på å hjelpe våre kunder med å gi pålitelige og holdbare pasientløftere for å forbedre livene til omsorgspersoner og pasienter over hele verden.

Deretter vil dette hjelpe sykehusene med å spare penger mens de tar vare på sine ansatte samtidig.

Hvis du vil vite mer, vennligst besøk vår seksjon om pasientløftere eller kontakt ditt lokale LINAK kontor.

*) for informasjon besøk Occupational Safety and Health Administration (USA)

Updated: 2. oktober 2018 09:13