Støtte rehabiliteringsarbeid med pålitelige sitte-til-stå heiser

Ettersom fokus på rehabilitering vokser følger et økt behov for hjelpeteknologi. LINAK tilbyr et fullt aktuatorsystem for applikasjoner som sitte-til-stå-heis med samme fokus og like mange sikkerhetsfunksjoner som enhver annen pasientløfter.

Produktnyhet:  6. juli 2018
Support rehabilitation efforts with reliable sit-to-stand lifts
WHO anslår at det vil være 2 milliarder mennesker over 60 år i verden innen 2050. Samtidig antyder andre statistikker at vi innen 2035 vil mangle nær 12,9 millioner helsepersonell.

Det er selvsagt at helsevesenet må endres for å opprettholde det nivået på omsorg vi alle forventer. Heldigvis vil teknologi og kunnskap hjelpe oss et godt stykke på vei.

Selvhjelp og rehabiliteringsfokus øker

En av måtene å optimalisere helsevesenet og bruke de begrensede personalressursene best er å øke pasientens rehabiliteringsprosess. Med de riktige applikasjonene kan flere mennesker komme seg hjemme, og noen vil trenge enda mindre støtte fra profesjonelle omsorgsgivere.

Tradisjonelle pasientløftere må betjenes av en omsorgsperson, mens sitte- stå heiser- er enklere å kontrollere av brukeren selv ved hjelp av en omsorgsperson. Dette bidrar til å øke følelsen av selvtillit til brukeren.

Stol på LINAK erfaringer og produktets holdbarhet
Det finnes en rekke nasjonale og internasjonale standarder og normer for å sikre pasientsikkerhet og et godt arbeidsmiljø for helsepersonell. LINAK følger disse nøye gjennom mange års erfaring og produserer produkter i samsvar med de nødvendige normer og standarder, for eksempel EN10535 om forebygging av overbelastning og misbruk.

LINAK systemer for pasientløftere tradisjonelt eller sitt-til-stå er blant de mest testede på markedet. Noen av produktene vi tilbyr er spesialdesignet for pasientløftere, for eksempel den lineære aktuatoren LA40 PL. Det er en kraftig aktuator som er i stand til å levere en jevn og full slagtrykk på 8000 N (med høy sidebelastning). Kombinere den med et Li-Ion batteri BAJL, da kan du også legge til miljøvennlighet i produktet ditt.

Flere verdifulle funksjoner for å øke sikkerheten

LINAK produkter leveres med flere sikkerhetsfunksjoner. For eksempel har aktuatoren LA40 PL en innebygd endestoppbryter og en ratchet-spline-funksjon. Begge på plass for å sikre at ingen faller eller blir presset mens heisen er i bruk.

Det finnes imidlertid flere tilgjengelige funksjoner for å sikre sikkerheten til aktuatorsystemet. Ved å legge til et Service Data Tool til systemet kan du trekke data fra en kontrollboks, for eksempel en JUMBO Care ™. Disse dataene kan vise batteristatus, antall sykluser som er fullført, eller slitasje. På denne måten kan du planlegge vedlikeholdet fremover, og sørg for at sitte-til-stå heisen alltid er i topp stand og fullt operativ. Vi kaller dette forebyggende vedlikehold.

Ønsker du å vite mer om sitte-til-stå heiser, pasientløftere eller hvordan LINAK kan forbedre dine applikasjoner innen helse og omsorg, vennligst kontakt ditt lokale LINAK kontor.

Updated: 2. oktober 2018 08:57