Spillvannshåndtering gjøres enklere med slitesterke løsninger fra LINAK

På det nest største offentlige renseanlegget i Danmark har LINAK aktuatorer blitt implementert for ventilautomatisering for å oppnå mer oppetid og lette den daglige driften

Produktnyhet:  4. juli 2018
Kasper K. Frederiksen, Operations Manager at Fredericia Spildevand og Energi A/SFlere mennesker og høyere forbruk øker presset på avløpsrensningsanlegg over hele verden. For å møte denne utfordringen, prøver renseanleggene alt i alt å automatisere prosesser og øke effektivitetsnivået.

Håndtering av 10 millioner kubikkmeter avløpsvann krever et virkelig pålitelig behandlingsanlegg med oppetid på nesten 100%. I den danske byen Fredericia har en introduksjon av LINAK aktuatorer gjort en betydelig forbedring for det lokale anlegget med hensyn til service- og driftskostnader, samt generell tilgjengelighet.

Elektriske aktuatorer er enklere å installere og vedlikeholde
Å kunne vedlikeholde og drive et komplekst system for håndtering og behandling av avløpsvann, gjør en enorm forskjell for den daglige ledelsen. Det er mye raskere og det bidrar til å minimere kostbar nedetid.

"Vi testet den nye løsningen fra LINAK på forskjellige steder på behandlingsanlegget, og vi ser definitivt bedre fleksibilitet, da vi nå kan tilby all service selv," sier Kasper K. Frederiksen, driftsleder hos Fredericia Spildevand og Energi A/S.

Han har vært med i et prosjekt hvor flere LINAK aktuatorer LA36 ble installert på toppen av eksisterende ventiler flere steder i anlegget.

"Det var overraskende enkelt å sette opp og kjøre de nye aktuatorene. Vi måtte bare lære oss hvordan og det gjorde vi med de to første, men etter det gikk det som en klokke. Jeg tror at den siste aktuatoren vi installerte, var oppe på omtrent 15 minutter. "

Les hele historien om Fredericia Spildevand og Energi A/S og deres erfaringer med bruk av LINAK aktuatorer for ventilautomatisering, eller dykk inn i hvordan LINAK aktuatorløsninger for ventiler kan maksimere driftstiden og forbedre den daglige driften i avløpsrensingsanlegg.

Updated: 2. oktober 2018 08:58