Desk Panel DPG vinner Red Dot Award for produktdesign

Det intuitivt utformede LINAK Desk Panel DPG1C har blitt tildelt en Red Dot Award i 2018 i kategorien "Produktdesign".

Produktnyhet:  4. mai 2018
Desk Panel DPG wins Red Dot Award for product design

For sin intuitive design har LINAK Desk Panel DPG1C fått den prestisjetunge 2018 Red Dot Award i kategorien "Produktdesign".

Skrivebordspanelet DPG1C har blitt tildelt Red Dot Award, den offisielle tildelingen er fra den internasjonalt anerkjente Red Dot Design konkurransen.

I 2018 sendte designere og produsenter fra 59 land mer enn 6.300 gjenstander til konkurransen. De strenge evalueringskriteriene inkluderer innovasjonsnivået til det innsendte produktet, funksjonaliteten, formell kvalitet, ergonomi og produktliv.

Belønnet for produktdesign og funksjonalitet
For LINAK er det en spesiell ære å motta denne prisen. Spesielt i utviklingen av Desk Panel DPG var spørsmålet om produktdesign i forbindelse med funksjonaliteten en nøkkelfaktor. Målet var å bruke design for å motivere brukere til å forbedre bruken av sitte- ståbordet.

Som et resultat av dette kombinerer Desk Panel DPG unike funksjoner som intuitiv håndtering uten bruk av knapper, motiverende påminnelsesfunksjoner gjennom en integrert LED-lysstripe, en minneposisjon for brukerens favorittbordshøyder og appkobling via integrert trådløs Bluetooth®-teknologi .

Internasjonal Red Dot jury stemte for DPG Desk Panel
"Red Dot Award: Product Design" har røtter som dateres så langt som 1955. Siden da har den bestemt de beste produktene fra hvert år. Sann til mottoet: "På jakt etter god design og innovasjon" den internasjonal jury på rundt 40 medlemmer bedømmer produktene individuelt og på originalen.

Den offisielle nominasjonen til Red Dot Award-vinnerne vil finne sted på Red Dot Gala den 9. juli 2018 i Essen, Tyskland - hjemsted for hovedkontoret til Red Dot Design. På arrangementet blir Red Dot Design Yearbook 2018/2019 publisert med alle årets vinnende produkter presentert.  Videre vil produktene bli vist i nettutstillingen, Red Dot App og online designportalen: "Red Dot 21".

Updated: 4. mai 2018 13:57